Až v 64 % případů se dětská jídla od těch dospělých liší pouze velikostí porce, nikoliv složením. Pouze ve 45 % případů navíc obsahují méně soli než běžné pokrmy. Experti přitom varují, že složení jídelníčku dětí má velmi silný vliv na to, jaké stravovací návyky si odnesou do dospělého života.
Chceme jíst zdravě, ale chybí nám vůle ke změně. Na vině jsou především ceny. Nový průzkum Barometr FOOD odhalil pět stravovacích prohřešků Čechů, mezi něž mimo jiné patří nedostatek času na oběd, přílišná konzumace masa či nedostatečný příjem zeleniny. V situaci, kdy průměrné ceny poledního menu dosahují 192 Kč a třetina domácností za stravování utratí až 30 % svých příjmů, je pro strávníky i provozovatele restaurací nesnadné udržet krok se zdravými návyky i nejnovějšími trendy.
Růst cen obědů v českých restauracích dále pokračuje. Podle Edenred Restaurant Indexu v srpnu obědové menu průměrně stálo 192,4 koruny, o 30 haléřů více než v červenci. V meziročním srovnání ceny stouply o 4,1 %. Za 21 obědů, tedy hlavní jídlo každý pracovní den v měsíci, aktuálně čeští zaměstnanci zaplatí 4 040 korun. Ještě před rokem by si přitom mohli za stejnou částku pořídit o jednu porci více. Ze srovnání s průměrnými mzdami v regionech zároveň vyplývá, že pravidelné obědvání v restauračních zařízeníc
Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Edenred české restauratéry aktuálně nejvíce trápí rostoucí vstupní náklady či nedostatek personálu. Ačkoliv meziročně zpomalil pokles obědové návštěvnosti restaurací, stále jej zaznamenala téměř třetina z nich.
Podle Edenred Restaurant Indexu Češi za obědové menu v restauracích a kantýnách v březnu průměrně zaplatili 187,2 koruny, tedy o korunu a 20 haléřů více než v únoru. Ceny obědů se tak po mírném poklesu vrátily na prosincovou úroveň. Vedle Prahy však za obvyklý oběd zaplatíme přes dvě stě korun už i v Brně. Strávníci zde ve stravovacích zařízeních přes poledne nechají průměrně 200,3 koruny. Ze srovnání s průměrnými mzdami v regionech vyplývá, že čeští zaměstnanci za pravidelné obědvání v restauračních zaříz
O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky[1]. Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem rok
Až 94 % restaurací uvádí, že do svého jídelního lístku zařazují bezmasé alternativy pokrmů. Vyplývá to z výsledků průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů. Nadpoloviční většina českých restaurací (57,1 %) do své nabídky navíc údajně zavádí i bezlepkové varianty jídel. Strávníci tak mají nejčastěji na výběr z 1-2 bezlepkových pokrmů. S ohledem na proměnu generačních preferencí lidé očekávají, že se jim restaurace přizpůsobí a nabídku veganských a vegetariánských variant budou dále rozšiřovat
Limit na zdanění volnočasových benefitů platný od začátku roku už stihli zaměstnavatelé promítnout do svých nabídek odměn pro zaměstnance. Podle březnových průzkumů společnosti Edenred v návaznosti na změny upravila výši ročního příspěvku pro své zaměstnance třetina firem. Nejčastěji plánují zaměstnanci, jimž se příspěvek od nového roku snížil, šetřit na zdraví, cestování a kultuře. Hned 64 % zaměstnavatelů v průzkumu uvedlo, že pro ně nová pravidla představují větší administrativní zátěž.
Pouhá polovina procentního bodu rozhodla: Ananas na pizzu nepatří. Podle průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů si to myslí 50,5 % z nich. Tábor zastánců „havajské pizzy“ je ovšem téměř stejně početný. Překvapivé shody zde dosáhli například senioři s generací Z. Velké oblibě se v tuzemsku podle průzkumu těší i další kontroverzní ingredience, například houby nebo květák, který je populární zejména mezi ženami. Jako polarizující se naopak ukázala játra a vnitřnosti, výrobky z kozího a ovčíh
Oproti loňskému roku se jedná o navýšení tzv. nominální hodnoty stravenky o 17 Kč, tedy necelou desetinu původní hodnoty.
Dle průzkumu[1] za nejatraktivnější benefity považujeme zejména ty v kategorii lékáren, kultury a cestování. Právě zájezdy jsou jednou z položek, na které se snažíme benefity uplatnit s blížícím se koncem roku – podle dat společnosti Edenred stoupla útrata českých zaměstnanců v této kategorii v zimním období zhruba o čtvrtinu. Vedle toho získávají na popularitě i benefity zaměřené na zábavu a duševní pohodu. Experti však zároveň doporučují nečekat s výběrem přednabitých zaměstnaneckých odměn na poslední ch
Třetina Čechů v práci obědvá o samotě, každý dvacátý dokonce vůbec. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD[1] mapujícího stravovací návyky Čechů. V kvalitním stravování nám nejčastěji brání nevhodné pracovní prostředí, podpora lepšího způsobu stravování leží především v rukou zaměstnavatele. Nejčastěji si obědy nosíme z domova, naopak pokles registrují dříve populární podnikové kantýny. Vlivem stagnace až mírného poklesu cen se však obědoví strávníci pomalu vracejí i do klasických restaurací. Podle Edenred Res
Třetina Čechů v práci obědvá o samotě, každý dvacátý dokonce vůbec. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD[1] mapujícího stravovací návyky Čechů. V kvalitním stravování nám nejčastěji brání nevhodné pracovní prostředí, podpora lepšího způsobu stravování leží především v rukou zaměstnavatele. Nejčastěji si obědy nosíme z domova, naopak pokles registrují dříve populární podnikové kantýny. Vlivem stagnace až mírného poklesu cen se však obědoví strávníci pomalu vracejí i do klasických restaurací. Podle Edenred Res
Podle denní nabídky si restauraci během oběda vybírá 4 z 5 Čechů. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky napříč Evropou. Výběrem z denního menu se snažíme šetřit nejen čas, ale i peníze. Za stravování ve srovnání s většinou Evropanů platíme v průměru méně, experti však poukazují i na dopady z hlediska vyváženosti jídelníčku. Čeští strávníci totiž na zdravé stravování zároveň dbají mnohem méně než jejich sousedi. Více než polovina z nich navíc jako součást zdravé nabídky nepovažuje
Povědomí Čechů o zdravém stravování se zlepšuje, za evropským průměrem však stále zaostáváme. Jako zdravé tuzemští strávníci vnímají především čerstvé potraviny, v mnohem menší míře řeší například nadměrně velké porce. Při výběru restaurace se navíc Češi stále řídí především cenami, které dlouhodobě rostou. Oproti roku 2020 za oběd průměrně zaplatíme o 46 korun více. Celkově na stravování české domácnosti nejčastěji vynaloží mezi 20 a 30 % svých příjmů. Unikátní vhled do stravovacích návyků napříč ČR přiná
Češi si v práci dopřávají teplé obědy stále méně. V jídelně nebo restauraci obědvá každý pracovní den jen 16 % zaměstnanců.
V průběhu prvního pololetí stoupla průměrná cena oběda o 2,7 % na 182,4 koruny. Ve srovnání s druhou polovinou loňského roku, kdy v důsledku inflace ceny poledního menu napříč republikou vzrostly o více než desetinu, tak došlo k výraznému zpomalení zdražování.
Zajistit si cenově přijatelné stravování je pro zaměstnance stále obtížnější. Ve srovnání s minulým rokem podle průzkumu STEM/MARK pro společnost Edenred zvedlo ceny více než 94 % restaurací, průměrný meziroční nárůst ceny obědového menu v dubnu činil 14 %.[1] Stoupá zároveň i počet lidí, kteří si do práce nosí jídlo z domova. Podíl „krabičkářů“ mezi zaměstnanci v letošním roce vzrostl na rekordních bezmála 58 %. Podle expertů je důležité hlavně to, aby si lidé na oběd našli čas a jedli v klidném prostředí
Zdravé stravování se Čechům v posledním roce výrazně prodražilo, často tak byli nuceni přistupovat ke kompromisům.
Zdravé stravování se Čechům v posledním roce výrazně prodražilo, často tak byli nuceni přistupovat ke kompromisům.
Zdravé stravování se Čechům v posledním roce výrazně prodražilo, často tak byli nuceni přistupovat ke kompromisům.
Zdravé stravování se Čechům v posledním roce výrazně prodražilo, často tak byli nuceni přistupovat ke kompromisům.
Novou finanční ředitelkou společnosti Edenred pro Českou republiku a Slovensko se stala Martina Sansevič. Může se pochlubit bohatými zkušenostmi s vedením týmů ve velkých mezinárodních i tuzemských společnostech. K jednomu z předních poskytovatelů firemních benefitů v oblasti volnočasu i stravování na českém trhu přišla ze společnosti Delirest services s.r.o., kde působila na obdobné pozici.
Během jarních prázdnin Češi ve velkém využívali volnočasové benefity, v některých odvětvích utráceli až dvakrát více než loni.
Restauracím se stále nepodařilo dosáhnout úrovně návštěvnosti z doby před covidem. Oproti únoru 2020 v nich nyní obědvá o 46 % méně lidí.
Volnočasové benefity jsou mezi zaměstnanci stále oblíbenější. Podle dat společnosti Edenred stoupl meziročně objem transakcí v tomto segmentu o 42,5 %, ve srovnání s rokem 2020 se více než zdvojnásobil.
Zvyšování cen obědů v České republice výrazně zpomalilo.
Prudký propad reálných příjmů domácností se výrazně podepisuje i na tom, jak zdravě se Češi stravují.
Velká část zaměstnanců si na začátku roku přilepšila na mzdě. Podle aktuálního průzkumu společnosti Edenred hlásí zvýšení platu od ledna celkem 42,7 procenta lidí.
Zaplatit za jeden oběd skoro o 30 korun více než před rokem? To, co by bylo ještě nedávno naprosto nemyslitelné, je realitou.
Hodnota optimální stravenky vzrostla od ledna 2023 na 194 korun. Během jednoho roku se kvůli rekordní inflaci mění její cena již podruhé, od začátku loňského ledna jde dohromady o růst o 44 korun.
Za jeden oběd zaplatí Češi v průměru 175,60 koruny, o 25 korun více, než tomu bylo přesně před rokem. Tak rychlý růst cen a útrat v restauracích nemá obdoby.
Česká mapa restaurací může již brzy velmi výrazně prořídnout. Kvůli ekonomické krizi spojené s extrémně vysokou inflací je pevně rozhodnuto skončit s hostinskou činností skoro 8 procent gastro podniků, vyplývá z průzkumu společnosti Edenred.
Prudký růst cen, který trápí zemi v posledních měsících a jenž má výrazný dopad na kupní sílu domácností, se již podepsal na kvalitě stravování Čechů.
Téměř třetina tuzemských firem již reagovala na letošní extrémně vysokou inflaci a plošně zvýšila platy všem svým zaměstnancům.
Téměř třetina tuzemských firem již reagovala na letošní extrémně vysokou inflaci a plošně zvýšila platy všem svým zaměstnancům.
Téměř třetina tuzemských firem omezí v reakci na zdražování energií vytápění firemních prostor – kanceláří nebo výrobních hal.
Více než pětina tuzemských firem ještě do konce letošního roku zvýší svým zaměstnancům příspěvky na stravování.
Naobědvat se a utratit při tom v restauraci do 150 korun? Ještě na začátku letošního roku to bylo možné ve více než polovině krajských měst v České republice.
Češi začali prudce šetřit na obědech. Mnozí lidé narážejí na svůj finanční strop, což dokladují i červnová data z plateb stravenkovými kartami. Za jeden oběd v restauraci podle Ticket Restaurant Card Indexu lidé v průměru zaplatili v červnu 160,20 koruny.
Současná krize spojená s vysokou inflací a razantním zdražováním má na majitele restaurací mnohem tvrdší dopady než ta předchozí, způsobená koronavirovou pandemií. Vyplývá to z průzkumů, které si zadala společnost Edenred u agentury STEM/MARK.
Současná krize spojená s vysokou inflací a razantním zdražováním má na majitele restaurací mnohem tvrdší dopady než ta předchozí, způsobená koronavirovou pandemií. Vyplývá to z průzkumů, které si zadala společnost Edenred u agentury STEM/MARK.
Současná krize spojená s vysokou inflací a razantním zdražováním má na majitele restaurací mnohem tvrdší dopady než ta předchozí, způsobená koronavirovou pandemií. Vyplývá to z průzkumů, které si zadala společnost Edenred u agentury STEM/MARK.
Knedlík se zelím a vepřové, svíčková omáčka, guláš. Když jdou Češi do restaurace na oběd, volí tučnější jídla mnohem častěji než lidé v dalších evropských zemích. Potvrzují to čerstvá data z velkého srovnávacího průzkumu o stravovacích návycích FOOD, který iniciovala Evropská unie a který se koncem loňského roku uskutečnil celkem v jedenácti evropských zemích.
Společnost Edenred, která byla generálním partnerem 7. ročníku prestižní soutěže v HR marketingu Recruitment Academy Awards, věnovala vítězům tří prestižních kategorií firemní benefitní cafeterii Benefity Café, každou v ceně 80 tisíc korun. Ceny zástupci Edenredu předali vítězům na slavnostním ceremoniálu, který se uskutečnil 21. dubna v divadelním sále v prostoru Jatka78.
Bezmála padesát korun si nyní připlatí Češi za obědy v porovnání s tím, kolik utráceli před pěti lety. Zatímco v březnu 2017 byla průměrná útrata za jídlo v restauraci 108 korun, nyní to bylo ve třetím měsíci roku 156,10 koruny.
Společnost Edenred se stala generálním partnerem soutěže Recruitment Academy Awards, hodnotí HR marketingové projekty firem na pracovním trhu.
Za jediný rok vzrostly platby Čechů za obědy v restauracích o více než 11 korun. Zatímco loni v prosinci jsme v průměru ve všední den utratili 141,30 korun, letos to bylo již 152,40 korun. Vůbec nejvíce platí za jídla v restauracích Pražané – na konci roku to bylo 171,70 korun.
Více než čtvrt milionu majitelů stravenkových karet od Edenredu může začít využívat výhodné nákupy potravin ve 135 tuzemských prodejnách Kauflandu. Za každý druhý nákup v minimální hodnotě 500 korun získají cashback ve výši 100 korun.
Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun. Vyplývá to z čerstvé vyhlášky Ministerstva práce a sociálních věcí. Nárůst o 13 korun představuje největší meziroční skok za posledních 10 let.
Restaurace jsou na konci roku 40 procent pod předcovidovými tržbami, každé čtvrté jídlo objednáváme přes rozvážku.
Z české gastronomické mapy může zmizet více než třetina restaurací a hospod. Pevně rozhodnuta ukončit podnikání je nyní téměř desetina provozovatelů, dalších skoro třináct procent se k ukončení podnikání přiklání a necelých patnáct procent kvůli nejasnému výhledu oboru tento krok zvažuje.
Češi nyní utratí za knihy, které kupují prostřednictvím zaměstnaneckých benefitů, více než dvojnásobek peněz ve srovnání se začátkem koronavirové krize. Popularita knih roste setrvale od první čtvrtiny loňského roku, a to jak v době lockdownů, tak i při uvolnění opatření. Vyplývá to z útrat lidí prostřednictvím volnočasových benefitních karet vydávaných společností Edenred, která je největším tuzemským poskytovatelem digitálních benefitů.
První týden, ve kterém restaurace podle platných vládních nařízení začaly kontrolovat, zda jsou jejich návštěvníci očkovaní, mají platný test nebo prodělali koronavirus, se projevil na výraznějším poklesu jejich tržeb v době obědů.
Za každý 2. nákup v minimální hodnotě 500 korun v prodejnách Billa získají majitelé stravenkových karet Edenred cashback ve výši 100 korun. Akce platí až do 31. prosince letošního roku a je součástí oslav 30 let řetězce Billa na českém trhu.
Peter Hradiský byl jmenován generálním ředitelem Edenred Česká republika a Edenred Slovakia s účinností od 16. srpna 2021.
Zajít si v polední pauze na pracovní oběd? Češi na to ani po dlouhých lockdownech příliš neslyší. Najíst se do restaurace jich chodí mnohem méně než před začátkem koronakrize.
Za obědy v restauracích platí Češi výrazně více, než na kolik byli zvyklí před koronavirovou krizí. V červnu se průměrná útrata vyšplhala na rekordních 137 korun.
Naobědvat se v Česku za méně než sto korun, to koncem loňského roku dokázali již jen lidé ve třech velkých městech – v Ostravě (98,70 Kč), Olomouci (98,20 Kč) a Jihlavě (98,30 Kč). Naopak v Praze průměrná útrata za oběd v pracovním týdnu loni v prosinci atakovala hranici 120 korun. Ještě na počátku loňského roku přitom do sto korun obědvali lidé ještě ve většině z třinácti krajských měst.
Nebývale chladné a deštivé počasí zatím odrazuje mnoho lidí od toho, aby se chodili najíst na znovuotevřené zahrádky. Obědové tržby restaurací tak v minulém týdnu byly stále hluboko pod stavem před koronavirovou pandemií.
V prodejnách obchodního řetězce Lidl budou moci od pondělí 10. května platit lidé nově stravenkovými kartami a stravenkami od společnosti Edenred. Obě společnosti svým partnerstvím vyšli vstříc zájmu uživatelů stravenek, kteří mají další významnou možnost, kde nakoupit potraviny.
Češi nyní za obědy utrácejí zhruba tolik, kolik za ně platili těsně před začátkem covidové krize. Zatímco při prvním lockdownu lidé zatáhli za brzdu a průměrná výše útrat klesla skoro o desetikorunu na 120 korun, aby se následně v létě vyšplhala až na rekordních téměř 137 Kč, nyní je aktuálně na 131 korunách a 70 haléřích.
Stravenková a benefitní karta Edenred přináší slevy při nákupu pohonných hmot u všech čerpacích stanic Benzina ORLEN.
Inovovaná aplikace Edenred, kterou za první dva týdny má ve svém telefonu již přes 200 000 lidí, ukazuje, kam je nejvýhodnější si dojít pro teplý oběd a zároveň ušetřit
Koronavirová krize výrazně změnila běžný denní rytmus zaměstnanců.
Prošlé stravenky Ticket Restaurant z roku 2020 lze uplatnit v obchodech řetězce Kaufland až do 31.1.2021
Společnost Edenred zahajuje nový rozsáhlý cash-back program na podporu restaurací, které nyní procházejí velmi těžkou zkouškou. Cílem je postiženému sektoru přivést co nejvíce zákazníků. Nejen nyní k výdejním okénkům, ale i později do znovuotevřených restaurací.
Společnost Edenred reaguje na výzvu Asociace malých a středních o podniků (AMSP) a jejich platformy Moje restaurace, aby snížila náklady restaurací a pomohla omezit dopady koronavirové krize v oblasti gastro sektoru. Navíc bude Edenred skrze cash-backový program aktivně podporovat svých více než 250.000 karetních uživatelů, aby restauracím zůstali i nadále věrni, ať už skrze výdejní okénka nebo jejich návštěvy po uvolnění vládních opatření.
Ztráty pohostinství kvůli koronaviru dosahují 25 miliard korun
Společnost Edenred jako první z velkých stravenkových společností začala nabízet nejrychlejší metodu plateb za jídlo v restauracích. Její stravenková karta Ticket Restaurant Card i víceúčelová karta Edenred Card nově umožňují platby prostřednictvím QR kódů.
Společnost Edenred přichází s rychlou podporou hospodám a restauracím, kterým chce po jejich znovuotevření přivést co největší počet zákazníků a pomoci jim tak s jejich rozjezdem po vynucené pauze. Tomu, kdo bude do restaurací po jejich otevření pravidelně chodit na jídlo, zaplatí Edenred ze svých peněz až pět obědů.
Tuzemské restaurace trpí. Dva týdny od uzavření se jejich prodeje propadly podle platebních údajů společnosti Edenred o plných 83 procent. Mnohé bojují a vydávají jídla z okének nebo je posílají prostřednictvím rozvážkových služeb, ale čísla ukazují, že odvětví je v historicky nejhorší krizi. Teď se navíc velká část z nich bojí, že jim definitivně zlomí vaz odliv zákazníků kvůli chystanému stravenkovému paušálu.
Společnost Edenred podpoří restaurace, které ani v nelehké situaci nepřerušily svojí činnost, nadále vaří obědy a nabízejí je formou prodeje z okna přímo na ulici. Z bezmála 20 tisíc partnerských restaurací jich nyní eviduje v provozu zhruba 600. Každé z nich nyní pošle zdarma 5 roušek z certifikovaných materiálů pro personál. Zároveň Edenred urychleně spustí speciální webový vyhledavač, který do fungujících restaurací nasměruje zákazníky. Společnost Edenred podpoří restaurace, které ani v nelehké sit
Společnost Edenred se důrazně ohrazuje proti tvrzení ministryně financí Aleny Schillerové, která včera na svém twitterovém účtu uvedla, že stravenkové firmy si účtují „nehorázné“ provize, často až 10 procent. Schillerová tak zopakovala nepravdivé údaje, které před tím publikovala Asociace českého tradičního obchodu. Společnost Edenred ve skutečnosti nemá jediného smluvního partnera přijímajícího stravenky, u kterého by se provize byť jen blížila desetiprocentní hranici.
Útraty za obědy vzrostly za 4 roky o plnou čtvrtinu, Praha utíká zbytku země. Naobědvat se do 120 korun? V prosinci to z velkých tuzemských měst bylo možné již jen v Ostravě, Olomouci a Jihlavě.
Společnost Edenred již druhým rokem pomůže lidem v nouzi. Až do konce února organizuje speciální sbírku poukázek – stravenek a volnočasových poukázek.
Ticket Restaurant® Card Index: Praha a Brno již neutíkají zbytku republiky, dražší jídla jsou i v regionech.
Ticket Restaurant® Card Index: Útraty rychle rostou. Prim hrají Pražané. Za jediný rok platí o deset korun více.